28 sep. 2008

Elevens syn på saken

Vad värdefullt det är!

En av mina elever startade på eget bevåg en egen blogg här på Pedagogbloggar efter att jag visat min för klassen. Med tanke på att de skulle skylta med sina arbeten i de wikis vi har, var det inte mer än rätt att de fick se det forum där de skulle figurera. 

Jag har tidigare reflekterat över vilka grupper som egentligen syns här. Vi har i övervägande grad vanliga(?) lärare, och med tanke på mediet inte speciellt överraskande, teknikintresserade sådana. Vi har också en del IT-pedagoger och en och annan klass som veckobloggar. Skolledare saknas mig. (Vet de vad de missar? Funderar mycket på hur vi ska få med de styrande på tåget. Förslag mottages tacksamt!) Nu har vi  äntligen fått en kategori till; den enskilde eleven.

Läs hans blogg! Allt han skriver är inte direkt ren PR för oss lärare (alltså undertecknad…) men det ger ett fräscht perspektiv. Bloggen hittar ni under rubriken“Elevens syn på saken”.

Heja HampeluruM!

Inga kommentarer: