19 maj 2011

Vi vann Webbstjärnan 2011

And the winner is.....VI!!!

Myrsjöskolan6b.se vann guld i kategorin år 6-9! Helt galet och oväntat, iaf från min sida. Visst var vi nöjda med vår blogg, den är ju ett toppenverktyg, men det var ju så många andra bra bidrag med.

Bjussar på några bilder från prisutdelningen, varsågoda!

Här berättar Kristina Alexanderson en rolig anekdot från förra årets Framtidens lärande. Mina elever som var med som elevreportrar på konferensen intervjuade Kristina om vad Webbstjärnan var för något.
- Det ska vi vara med i! Och vi ska vinna! 

De sprang sedan raka vägen till mig och KRÄVDE att vi skulle vara med i Webbstjärnan nästa omgång. Att deras lärare glömde bort att det var en tävling och därför missade alla månadstävlingar, gjorde inte så mycket igår. Jisses, vad glada vi blev!

Väntan och förväntan




Cup cakes för att fira alla Webbstjärnor 2011
Vinnarlaget!
Tack Webbstjärnan och .SE för ett bra initiativ och stort tack för en jättefint ordnad prisutdelning!
Missade du livesändningen kan du se den igen här.  Scrolla fram till 36.30, där är det spännande. :) Lyssnar du noga kan du höra mig säga "Näää?!" och Kristina svara "Jooo!"

Mina elever är Webbstjärnor 2011, vilken härlig avslutning på våra tre år tillsammans!

Inga kommentarer: