3 nov. 2011

IKT-scenen, Skolforum 2011

I dagarna tre slet jag i mitt anletes svett (nåja) som konferencier på IKT-scenen på Skolforum (#iktscenen). Snacka om fortbildning! I tre dagar lyssnade jag totalt på 36 föreläsningar. Det jag inte vet nu är förmodligen inte värt att veta. Kul var det också. Programmet i sin helhet hittar du här.

Fick en fråga på Twitter om jag inte kunde livesända Kristina Alexandersons (@kalexanderson) dragning. Anki Demred (@bellanndem) från Ystad ville se. För Kristina vad det helt ok, hon lever som hon lär. Lägg huvudet på sne' och ta del av hennes föreläsning. Fick tyvärr inte med hela, men ganska mycket.



...och när jag sitter där och filmar så börjar Kristina prata om MIG! En smått surrealistisk upplevelse att sitta bredvid som konferencier och höra föredragshållaren prata om mitt och mina elevers arbete. Klart annorlunda och väldigt kul.

Tack Skolforum för bra dagar! Hann inte med så mycket mera än mitt värv vid scenen, men en kort sväng till The Cage (livesändningarna här) och ett besök på Edcamp Sthlm på måndagen hanns med. Vilka bra initiativ! Detta måste leva vidare.

Stort tack till Per Falk och Anna Kaya för att ni fick det att hända.
Någon måste gå först för att utveckling ska ske.
Ni trampar nya stigar. Andra kommer att se till att de blir till avenyer.

Inga kommentarer: