6 mars 2009

Nya Facebook

ScreenHunter_04 Mar. 06 20.19

Jag erkänner, jag är en hårt anfrätt Facebookanvändare som använder det både för nytta och nöje. I sann web 2.0-anda är min Facebook kopplad till flera andra nätverk, t.ex. Twitter och Friendfeed. På Facebook finns både nära vänner, ytliga bekanta och kontakter jag skaffat genom jobbet och/eller bloggen. Smidigt. Kul!

Nu danas Facebook om, igen. Mina kontakters inlägg strömmas snart i realtid och jag kan t.ex. välja att mina egna inlägg publiceras både i min egen profil och på mina vänners profiler och hemsidor. Läs mera om förändringarna här.  

Vi får väl helt enkelt se hur det blir. Vi är inte där, men snart, mycket snart...

1 kommentar:

Anonym sa...

hej Sandra! Jag jobbar inom skolan i Göteborg, är lärare som har sadlat om till psykolog. Letar efter smarta sätt att kommunicera, förklara, berätta. Jag har den här morgonen börjat lära mig FreeMind, och har fått ett stort problem. När jag flyttar en, (vad heter det?) "node" med hjälp av cirkeln framför ordet, och dra och släpp, så flyttar sig mycket annat också, det blir inte alls som jag vill ha det, snarare kaos. Jag hittar ingen hjälp på PIM-sidan som annars är bra. (har inte gått PIM utbildningen). Har du möjligen en snabb förklaring/hjälp? Jag förstår om du inte har lust att jobba gratis för en annan kommun, så känn dig inte tvingad att svara.
Anita Johansson
johanita91@yahoo.se