9 nov. 2009

PEAK-konferens

Var på konferens med vårt pigga PEAK-gäng i Nacka torsdag till fredag förra veckan, det var mycket givande som alltid. Vi diskuterade globala och lokala energifrågor samt funderade vidare över Nackaskolornas energiarbete framåt.

Jag höll en liten föreläsning om hur jag arbetar med PEAK i min egen klass, samt hur jag har integrerat IT för att kunna arbeta parallellt med en klass utanför Chicago. (Se tidigare inlägg). Här är mina bilder om du vill titta igen:
Svarar gärna på frågor kring detta, en ppt kan vara ganska svår att tyda när ingen pratar till den. :) Bild nr två är iaf en YouTube-film med California Dreamin' inbäddad med hjälp av iSpringFree. Den hängde inte med i uppladningen, men du kan se den här om du vill.
Kan tillägga att Paula Webb och jag kommunicerar huvudsakligen via Facebook. Sociala nätverk är kraftfulla!

Inga kommentarer: