18 nov. 2009

Skolministeriet i P1 *On Air*

Jag blev uppringd av Skolministeriet som bad mig vara med i deras program som skulle handla om Nätet i skolan. Radio har jag aldrig varit med i förut, så självklart tackade jag ja till det!

Mikael Iselow från PIM och jag satt i studion och Tomas Linderoth från Högskolan Väst som doktorerar i hur undervisningen påverkas när elever utrustas med egen laptop var med på telefon. Om du missade programmet när det sändes kan du lyssna på det efteråt på utmärkta UR Play.



Klicka här så kommer du direkt till programmet.
Ladda ner Skolministeriet som poddradio. 

För övrigt anser jag att Pedagogwebben är en utmärkt utgångspunkt för lärare som söker inspiration.
Väldigt roligt att jag fick vara med och bidra! 

6 kommentarer:

Unknown sa...

Också min första gång på radio, det var en upplevelse. Fick ett seriöst intryck av det du och dina kollegor gör i Nacka. Intressant.

Sandra Wissting sa...

Tack! Det var en intressant morgon. Vi ses och hörs på Twitter!

Hedda sa...

Pappa ropade och sa åt mig att sätta på radion men jag hann tyvärr bara höra (vad jag tror var) slutet :/

Sandra Wissting sa...

Om du vill kan du lyssna efteråt på nätet, klicka på länken i inlägget. Så du har inte P1 på hela tiden? :)

Anonym sa...

var det kul lotta=?

Sandra Wissting sa...

Elsa, eller hur? ;)