4 maj 2010

"Klicka här!" Pedagogikens svar på Rocktåget.


- "Vill du vara med?"

Vem är Christina Stielli? tänkte jag när årets hittills längsta mail landade i inkorgen med en duns.

Efter att ha plöjt texten och pratat med Christina insåg jag vem hon var och vad hon ville. Hon jobbar för Punct och arrangerar en "roadshow" om IT och lärande i höst och ville ha mig med på tåget! Jag själv, Mats Larsnäs, Kristina Alexanderson, Marie Linder, Josef Sahlin och Peter Ellwe kommer under hösten att resa land och rike runt med konkreta tips och idéer för hur man kan arbeta med datorer på ett kreativt och effektivt sätt i sin undervisning.

Från deras webb: 
"Har du funderat på att använda youtube eller twitter i din undervisning? Funderar du på hur man kan använda en wiki? Och undrar du kanske på vilka sätt man kan använda en blogg i klassen och i hur man i så fall drar igång arbetet enkelt? 

Det är dags att ta fram framgångsrika pedagogiska exempel, visa vad som går att göra och de fantastiska möjligheter som bara ligger och väntar".

Läs mera på Punct's egen webb
Följ Punct på Twitter
Punct på Facebook

Här är datum och orter för vår lilla inspirationsturné:

Örebro 21 augusti
Karlstad 28 augusti
Göteborg 4 september
Jönköping 11 september
Norrköping 18 september
Luleå 2 oktober
Malmö 9 oktober

Hoppas vi ses i höst!

2 kommentarer:

Christina sa...

Haha! Ja jag kan skriva mycket ;) Övar på twitter! Vi ses och hörs.

Anonym sa...

Vad kul Sandra! Landet behöver dig!<3 God tur och lycka till!//jadijadi :-)