26 apr. 2011

Funderingar kring digitalt skapande

Digital delaktighet och digitalt skapande är en självklarhet i en modern skola, men...

Om alla pratar - vem lyssnar?
Om alla skapar - vem ser och tolkar?

Bilden är skapad av Hedvig Wissting i Photoshop

3 kommentarer:

Mikael Åsberg sa...

Hej
Ja det är väl denna typ av frågor som dyker upp när vi blir mer hemtama med den nya pedagogiken. Det finns ju en risk att det bara blir en massa producerande hela tiden, men som sagt, vem ska hinna se och tolka allt detta ? Arbetssätten kommer att förändras för att möta upp detta, det är jag säker på.

Micke

Marina Nordin (f.d. Hafvenstein) sa...

Fast jag tror att den "nya" pedagogiken kan leda till att man faktiskt LÄR sig något medan man skapar. Att det inte är slutprodukten i sig som är lärandet utan det man lär sig när man skapar, det man tvingas ta reda på för att kunna skapa. Resultatet av det man skapar är bara en biprodukt...
(digitalabarn.blogspot.com)

Sandra Wissting sa...

Håller helt med dig, Marina. Bara luftade funderingar som snurrat i skallen på mig länge...

Du har en intressant blogg, förresten!