28 sep. 2008

Flip flop, P1, jordgubbar, mygg, grillkvällar, kallsupar & pocketböcker

SOMMAR!

Nu ska undertecknad gå på välförtjänt sommarlov. Jag ska med fanatisk frenesi ägna mig åt att göra så lite som möjligt.

Fick så fina presenter av elever och föräldrar, men gladast blir jag alltid för de kort som eleverna bemödat sig att knåpa ihop själva. I år var inget undantag. En elev skrev;

“Till min lärare Sandra. Du har varit en fantastiskt bra lärare med ett nytt sätt att tänka och ett nytt sätt att lära ut. Ta till exempel Villa Mimmi och labbrapporterna i NTA. Jag har lärt mig mycket av dig och kommer att sakna dig”.  

Vilken härlig respons att få som lärare! Kunde inte låta bli att dela med mig av den. Tack alla mina sexor för en härlig tid!

I höst väntar nya utmaningar som nygräddad e-utvecklare. Ska också jobba 1-1 med en år 4, vilket vad jag vet inte har gjorts förut.  Ska bli mycket spännande att se utfallet av det och det känns väldigt inspirerande.

Skickar med ett kul tips för regniga dagar, nämligen SR:s “Let them sing it for you”(finns också på svenska; “Låt dem sjunga det åt dig“). Skriv in en text och kända artister sjunger dina ord. 

Här är min sommarhälsning till dig som läser! Poäng till dig om du lyckas identifiera låtarna som orden kommer ifrån. Njut av sanden mellan tårna, solen i ögonen och frukosten i det gröna.

GLAD SOMMAR!

Hälsningar Sandra

Inga kommentarer: