29 okt. 2010

Jenny Carlberg skriver glädjefyllt om läraryrket

Jag delar mentorsskapet för min klass med en tjej som är helt fantastisk. Hon heter Jenny Carlberg och har en ängels tålamod och en eldsjäls engagemang.

Vi har många gånger diskuterat medias (och ofta hela samhällets) negativa bild av skolan och läraryrket. Hur kan debatten vara så negativ när vi har så kul på jobbet?  Jag skrev ett brev till vår utbildningsminister inför valet. (Se tidigare inlägg). Nu har Jenny skrivit av sig också. På Sourze kan du läsa om hennes glädje inför att åka till skolan - varje dag. Läs det!

Ett utdrag:
"Jag har ett fantastiskt jobb! Varje morgon på väg till mitt arbete är jag fylld av förväntningar inför dagen och längtar efter att få möta mina elever som ger mig så mycket glädje och inspiration.
Jag vet aldrig vad jag har att vänta av min arbetsdag. I mitt yrke är det avgörande att kunna fånga stunden och vara anpassningsbar. Det är otroligt spännande och utmanande. Jag vet att jag är lyckligt lottad som har förmånen att känna så inför mitt jobb".
Läs hela inlägget här >>

Kan bara instämma. Det är skönt att ha samma syn på jobbet som min närmaste kollega. Heja dig, Jenny!

Inga kommentarer: